Proje Başlığı: Ekolojik Sistem Modeli Temelli Erken Okuryazarlık Destek Programının Erken Çocukluk Dönemindeki Üstün Yetenekli (Potansiyelli) Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine ve Erken Okuryazarlık Becerilerine Olan Etkisinin İncelenmesi
Proje Yürütücüsü: Dr. Öğr. Üyesi S. Seda BAPOĞLU DÜMENCİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Bölümü
Araştırma Yapılacak Kurum: Hacettepe Üniversitesi
Proje Süresi: 24 ay
Erken dönemde üstün yetenekliliğin tanılanması ve ihtiyaç duydukları eğitim programlarından faydalanmaları bir gerekliliktir. Erken çocukluk dönemindeki eğitim programlarında zenginleştirmelerin başında erken okuryazarlık eğitim programları yer almaktadır. Bu çocukların erken dil ve okuryazarlığının desteklenmesinde ekolojik uygulamalara yer verilmesi alanyazında sıklıkla önerilmektedir. Ekolojik sistem modeli temelli programlar ile dilin ve erken okuryazarlığın çeşitli bileşenlerinin anlamlı bir bağlamda değerlendirilebileceği bilinmektedir. Bunun için oyun temelli veya müfredat temelli bir öğrenme ortamından faydalanabilirler. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi üstün yetenekli/potansiyelli çocukların belirlenmesinin ardından erken okuryazarlık eğitimi ile bilimsel süreç becerilerine olan etkisinin incelenmesidir. Üstün yetenekli/potansiyelli çocuklar için erken okuryazarlık eğitim programının geliştirilmesi, geliştirilen programın ekolojik temellere dayandırılarak öğretmenlerin, ebeveynlerin de dahil edilmesi ve erken okuryazarlık farkındalık ölçeği (ebeveyn formu-öğretmen formu) geliştirilmesi de alt amaçlar olarak yer almaktadır.
--