Tarsus Üniversitesi’nin temelleri 1992 yılında Mersin Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulan Tarsus Meslek Yüksekokulu ile atılmıştır. 2001 yılında Tarsus Teknik Eğitim Fakültesi, 2005 yılında Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu kurulmasıyla eğitim faaliyetlerini genişletmiştir.Bugün itibari ile 4 fakülte, 1 enstitü, 1 yüksekokul ve 2 meslek yüksekokulu ile faaliyetlerini sürdürmektedir.

Tarsus Üniversitesi

Dr. Öğr. Üyesi Nadiye Barış Eren’e TÜBİTAK 2218 Yurtiçi Doktora Sonrası Araştırma Bursu--

04 Mart 2024 Pazartesi - Görüntülenme: 851

Proje Başlığı: Üriner Kateterizasyonda Akran Eğitiminin Öğrencilerin Beceri Düzeylerine, Mahremiyet Bilinci, Kaygı ve Memnuniyet Düzeylerine Etkisi  

Proje Yürütücüsü: Dr. Öğr. Üyesi Nadiye BARIŞ EREN
Sağlık Bilimleri Fakültesi 
Hemşirelik Bölümü

Araştırma Yapılacak Kurum: Çukurova Üniversitesi
Proje Süresi: 24 ay

Mahremiyet duygusunun hasta birey ve mesleki eğitimine yeni başlayan hemşirelik öğrencisi açısından daha yoğun yaşandığı üriner kateterizasyon uygulamasında; uygulama yapılacak bölge, uygulamayı gerçekleştirecek öğrenci hemşire ve uygulama yapılacak birey gibi birçok farklı nedenlerle mahremiyet açısından sıkıntılı ya da zor durumlar ortaya çıkabilmektedir. Literatürde, öğrencilerin üriner kateterizasyon uygulaması sırasında utandıkları, uygulama konusunda geri planda durdukları belirtilmekte olup bu durum öğrencilerin beceri kazanımlarını olumsuz yönde etkilemektedir. Bu araştırmada üriner kateterizasyonda akran eğitiminin öğrencilerin beceri düzeylerine, mahremiyet bilinci, kaygı ve memnuniyet düzeylerine etkisi değerlendirilecektir. Verilecek olan akran eğitiminin öğrencilerde üriner kateterizasyon uygulama becerisini ve mahremiyet bilincini artırması, kaygı düzeylerini azaltıp memnuniyet düzeylerini artırması beklenmektedir. Özellikle bu eğitim yönteminin kullanımı ile hemşirelik uygulamalarının öğretildiği kritik öneme sahip bir derste öğrencinin bilgi ve beceri düzeyinin artacağı ve öğrenmenin kalıcı olacağı düşünülmektedir. Diğer yandan akran eğitimi ile öğrenme eğlenceli hale gelecektir. Bu durum öğrencilerin derse katılımını, motivasyonunu ve memnuniyetini de artıracaktır.

--